Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Webinaaritallenne strategiakeskustelusta ”Asiakaskokemus ohjaa toiminnan kehittämistä” saatavilla

Digitaalisten palvelujen mahdollisuudet ja haasteet vesihuoltolaitoksilla puhuttivat VVY:n ensimmäisessä strategiakeskustelussa.

8.10.2021

VVY:n strategian tavoitteita käsittelevän keskustelusarjan ensimmäinen webinaari ”Asiakaskokemus ohjaa toiminnan kehittämistä” pidettiin perjantaina 8.10. Webinaarin tallenne on katsottavissa VVY:n  Youtube-tililtä linkistä: https://youtu.be/lARpGYDye_Y

Webinaarissa keskusteltiin mm. digitaalisten palveluiden, kuten etämittareiden ja chat -bottien, hyödyntämisestä vesihuoltolaitoksilta, mahdollisista uusista asiakkaille tarjottavista palveluista, asiakastyytyväisyyden mittaamisesta sekä asiakaspalvelun kehittämisestä yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

Webinaariosallistujilta kysyttiin ”Olisiko asiakas-chatbot 24/7 vesihuoltolaitoksille hyvä ratkaisu?” Vastaajista 46 % vastasi kyllä, 43 % ehkä ja 10 % ei. Kysymykseen ”Olisiko asiakaspalvelua hyvä kehittää yhteistyössä asiakkaiden kanssa?” vastasi kyllä 90 % ja ehkä 10 % vastaajista.

Webinaarissa keskustelivat  johtaja Kimmo Rintamäki, Nivos Vesi ja Lämpö Oy, asiakkuusjohtaja Jussi Selenius, Lappeenrannan Energia Oy sekä toimitusjohtaja Irma Hyry, Vaasan Vesi. Haastattelijana toimi kehittämispäällikkö Saijariina Toivikko, Vesilaitosyhdistys. 

Keskustelun teemoihin liittyviä VVY:n julkaisuja:

Vesihuoltolaitoksen digitaaliset asiakaspalveluratkaisut – Hyvä tapa toimia

Vesihuoltolaitosten digistrategia – portaat digitalisaationhyödyntämiseen

Hyvän vesihuollon kriteerit

 

 

Avainsanat:

Lisää aiheesta

koulutus & tapahtuma

Yhdyskuntatekniikkaa käytämme joka päivä – usein huomaamattamme

16.4.2025
Tule tutustumaan infra-alan uusimpiin innovaatioihin YT25-näyttelyyn Tampereelle 14.–15.5. Vapaa pääsy – rekisteröidy ennakkoon.
kehittämisrahasto talousvesi varautuminen

Klooridesinfioinnin varmistamiseen tähtäävä selvitys valmistui

16.4.2025
Vesihuoltopoolin koordinoimana valmistui selvityshanke, jossa tarkasteltiin talousveden klooridesinfioinnin varmistamisen vaihtoehtoja. Hankeen ohjausryhmä esittää selvityksen perusteella toimenpidesuosituksia vesilaitoksille ja kansalliselle tasolle klooridesinfioinnin varmistamiseksi.

Kyberturvallisuuskeskukselta kriisiviestintäohje

15.4.2025
Ohjeessa kerrotaan erilaisista kyberhyökkäyksistä sekä rikollisten käyttämistä menetelmistä ja keinoista. Lisäksi ohjeessa annetaan vinkkejä viestinnällisen varautumiseen sekä viestintään kyberhyökkäysten aikana ja sen jälkeen.
lainsäädäntö varautuminen

Kyberturvallisuuslaki on hyväksytty eduskunnassa - NIS2-direktiivin mukaiset velvoitteet astuivat voimaan 8.4.2025

15.4.2025
Kyberturvallisuuslaki tuo mukanaan uusia riskienhallinta- ja raportointivelvoitteita monille toimialoille. Yksi ensimmäisistä askeleista on toimijaluetteloon ilmoittautuminen.
jätevesi kiertotalous koulutus & tapahtuma

Ilmoittautuminen NORDIWA 2025 -konferenssiin on avattu

11.4.2025
Jäteveden käsittelyn ja vesihuollon johtava tapahtuma kokoaa alan asiantuntijat Osloon 23.–25.9.2025. Tutustu alustavaan ohjelmaan ja varmista paikkasi ajoissa — ilmoittautuminen on nyt käynnissä!
verkosto ja pumppaamot

Rakennustietosäätiö RTS pyytää lausuntoja vesijohtoputken kulmatuen rakentamisesta

10.4.2025
Rakennustietosäätiö RTS pyytää lausuntoja InfraRYL-julkaisun kohtaa 31300.3.7 Vesijohtoputken kulmatuen rakentaminen käsittelevästä ehdotuksesta. Vesilaitosyhdistys kannustaa jäseniään osallistumaan ja tuomaan esiin näkökulmansa.